Woensdag 6 april - Reisverslag uit Montevista, Filipijnen van Jan Elk - WaarBenJij.nu Woensdag 6 april - Reisverslag uit Montevista, Filipijnen van Jan Elk - WaarBenJij.nu

Woensdag 6 april

Door: janvanelk

Blijf op de hoogte en volg Jan

06 April 2011 | Filipijnen, Montevista

Het was weer een erg warme dag en iedereen die niet echt weg hoefde bleef dan ook binnen. Wij moesten wel weg om documenten naar het gemeentehuis te brengen voor de trouwvergunning. We dachten al dat wij er nu klaar mee waren maar toen wij in het betreffende kantoor kwamen zat er een andere ambtenaar die boven die ander staat die we gister hadden en na onze papieren bestudeerd te hebben zei hij dat we eerst nog een document bij het locale gezondheids centrum moesten gaan halen via een arts daar, het zogenaamde Familie planning certificate. Met dat certificaat kunnen we direct trouwen en hoeven we niet die verplichte 10 dagen te wachten. Nu is dat centrum 3 straten verderop maar het was zo heet dat we maar een tricycle genomen hebben, ze stoppen toch voor onze winkel. Toen wij daar kwamen kregen we te horen dat dokter Yee op visite was bij een paar patiënte en wij om 4 uur terug moesten komen. Weer met de tricyle naar huis om wat te eten en uit te rusten. Uiteindelijk om 4 uur daar aangekomen een formulier ingevuld en weer wachten. Toen konden we mee naar een kantoor waar het documentje op een computer werd gemaakt in viervoud.
Ik daar gelijk gebruik gemaakt van de mogelijkheid om mijn bloeddruk te meten en die was veel te hoog. Moest wat minder of helemaal niet overdag in de zon komen. Dat word nog moeilijk hier zei ik nog. Konden ze wel om lachen. Uiteindelijk was het toch weer bij vijven, want er moet veel gepraat worden, en konden de document niet meer naar het gemeentehuis brengen, dan was al dicht. Ja zo gaat dat hier, denk je voor een vodje wel snel klaar te wezen is er zo een hele dag om. Dus gaan we morgen maar voor de laatste stap om in het gemeentehuis van Tagum city te kunnen trouwen. Teminste!!!! Als!!!!

  • 06 April 2011 - 12:41

    Piet Bijl:

    Hallo Jan,
    Als nuchtere Nederlander word je geduld behoorlijk getest. Al die documenten, stempels en weet ik wat nog meer. Je zou er gek van worden! Ik begrijp wel dat jullie beetje bij beetje steeds meer geregeld krijgen, dus het zit er wel in dat trouwen gaat lukken. Hier is het niet zo snikheet als bij jullie maar het zonnetje laat zich aardig zien en het is prima voorjaarsweer. Er zijn veel struiken en bomen die in volle bloei staan.
    Ik kan nog steeds je foto's niet vergroten, moet toch nog eens aan iemand vragen wat er mis is.
    Heb je al een mooi trouwpak gekocht? Ik zie het al helemaal voor me! Snikheet en Jan met een overhempie en stropdas!
    Hilsen,
    Piet



  • 06 April 2011 - 13:55

    Jan Van Elk:

    Hoi Piet, leuk van je te horen. Ja, geduld moet je hier wel hebben. als het meezit horen we morgen de beslissende uitslag. Nou, zal wel geen pak worden. misschien barong tagalog, traditioneel soort overhemd en wel een lange broek.haha. Als je de foto's van deze site bedoeld weet ik het ook niet. Ik krijg ze ook niet groot. Misschien komt het omdat ik ze verklein. De groeten daar op werk. Goei, Jan & Lyn.

  • 06 April 2011 - 18:04

    Henk En Hetty:

    Hallo Jan
    we moesten lachen om de euros verhaal van gisteren - blijkbaar helpt het wel dat Lyn veel mensen kent via school enz. we hopen dat alle formaliteiten en documenten nu in orde zijn zodat je bloeddruk weer binnen de normale grenzen valt.
    We wensen jullie met je trouwdag allerbei alles goeds en een fijne dag samen met Lyns familie! vergeet niet je vlinderdasje heh!
    veel liefs

  • 06 April 2011 - 21:55

    Arrianne:

    Hé Broertje,

    Even snel na het werk nog even kijken of er nog wat nieuws te melden is.
    Wat lees ik nou, ga je morgen al trouwen!!!!! Dat is sneller dan gepland volgens mij.
    Hoop voor jullie dat het allemaal gaat lukken zonder nog meer obstakels want die
    hebben jullie al genoeg gehad dacht ik zo.
    Als het allemaal gaat lukken wens ik jullie een hele fijne dag toe en hoor ik vrijdag
    de in's en out's wel van je als het lukt met skypen.

    Liefs Jezus

  • 07 April 2011 - 15:29

    Jan Van Elk:

    Nee, vandaag hoorden wij de datum. Staat in het laatste beetje lange verhaal. Groeten.XX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Filipijnen, Montevista

Reis naar Filipijnen

Recente Reisverslagen:

24 Januari 2014

De vlucht en de aankomst in Montevista

26 December 2013

Naar Montevista

03 Juni 2011

Bericht uit Manila

24 Mei 2011

Thuis

20 Mei 2011

Terug in Katwijk
Jan

Diwanag festival Montevista 2018

Actief sinds 30 Dec. 2010
Verslag gelezen: 72
Totaal aantal bezoekers 33170

Voorgaande reizen:

01 December 2023 - 12 Januari 2024

Familie bezoek Montevista Davao d Oro. Filipijnen.

10 Maart 2011 - 19 Mei 2011

Reis naar Filipijnen

Landen bezocht: