Naar Nabunturan - Reisverslag uit Nabunturan, Filipijnen van Jan Elk - WaarBenJij.nu Naar Nabunturan - Reisverslag uit Nabunturan, Filipijnen van Jan Elk - WaarBenJij.nu

Naar Nabunturan

Door: janvanelk

Blijf op de hoogte en volg Jan

13 Mei 2011 | Filipijnen, Nabunturan

Vandaag met de auto naar marabuntan gereden om tickets te halen voor volgende week, Davao – Manila. We zijn toen na eerst na een zwager van zijn werk opgepikt te hebben doorgereden naar een plaats in de bergen waar we veel kleine goudmijntjes gezien hebben. Ik hoorde dat de weg die we reden vroeger veel mooier was toen daar nog niet zoveel mensen neerstreken om via tunnels goud te gaan zoeken. Via nabunturan, Manat ,Mainit zijn we via een erg hobbelige en natte weg omhoog gereden. Ik reed zelf dus het was genieten. We wilden naar de hete bronnen gaan kijken maar die bleken we bij navraag al voorbij gereden te zijn. Dus ergens keren en een kilometer terug rijden. Het verbaasde mij dat het er zo druk was. Veel mensen buiten en motors die je voorbij scheurde. Er was ook een jeepney verbinding zodat de mensen vervoer hebben. Je ziet er ook hele mooie huizen tussen de krotten staan. Betaald van het goud dat ze gevonden hebben zij mijn zwager. Overal zag je tussen de huisjes de tunnels waar ze dagelijks aan het graven zijn. Heb daar geen foto’s van kunnen maken want ik reed en ik weet ook niet of die mensen het op prijs stellen. Ze keken toch al raar op toen ze mij achter het stuur zagen. Aangekomen bij die hot springs de auto geparkeerd en daar lekker wat rond gekeken. Daar heb ik wel fofo’s gemaakt en ook gefilmd. De terugweg heeft mijn zwager gereden zodat ik ook dat kon filmen. Toen zijn we nog wat spullen voor de winkel wezen halen in Nabunturan en kon ikzelf weer terug rijden naar Montevista. En daar wachten ons een verrassing. Onze boxen die we vanuit Nederland verstuurd hadden waren eindelijk na veel bellen aangekomen. De grote zag er niet uit. Leek wel of ze er mee gerold hadden. Goed, dat was dus onze laatste doos die we opsturen.

  • 13 Mei 2011 - 14:38

    Mandy:

    Dit ziet er al meer uit als een vakantie!!! Heb je niet ff gebadderd?

  • 13 Mei 2011 - 14:50

    Jan Van Elk:

    Nee, nieteens aan gedacht. Het was me wel een rit zeg.Heb in nabunturan ook tussen al die motors en trycycle's gereden. Was wel spannend want er zijn niet echt verkeers regels hier. iedereen doet maar wat. je moet erg uitkijken want ze komen links en rechts je voorbij. ik heb er geen problemen mee. Alleen die nationale weg is link. Er liggen veel kleine dorpjes langs de hele route en er steekt van alles over, van kinderen, geiten en kippen. Erg opletten dus.Morgen rij ik weer naar een andere plaats.daar is ook geen verharde weg dus hobbelen maar weer.XX

  • 13 Mei 2011 - 18:59

    Caroline:

    Eindelijke een beetje ontspanning! Jan, je ziet er gelijk een stuk beter uit! Dat rijden, zelf dat stuur in handen, ook al hobbelt het, doet je goed!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Filipijnen, Nabunturan

Reis naar Filipijnen

Recente Reisverslagen:

24 Januari 2014

De vlucht en de aankomst in Montevista

26 December 2013

Naar Montevista

03 Juni 2011

Bericht uit Manila

24 Mei 2011

Thuis

20 Mei 2011

Terug in Katwijk
Jan

Diwanag festival Montevista 2018

Actief sinds 30 Dec. 2010
Verslag gelezen: 93
Totaal aantal bezoekers 33163

Voorgaande reizen:

01 December 2023 - 12 Januari 2024

Familie bezoek Montevista Davao d Oro. Filipijnen.

10 Maart 2011 - 19 Mei 2011

Reis naar Filipijnen

Landen bezocht: