Maragusan - Reisverslag uit Nabunturan, Filipijnen van Jan Elk - WaarBenJij.nu Maragusan - Reisverslag uit Nabunturan, Filipijnen van Jan Elk - WaarBenJij.nu
VIP-Report

Maragusan

Door: janvanelk

Blijf op de hoogte en volg Jan

14 Mei 2011 | Filipijnen, Nabunturan

De rit die wij vandaag gemaakt hebben was wel de moeilijkste tot nu toe. We gingen naar Maragusan wat onder Nabunturan valt en er is maar 1 weg die daar naartoe gaat. Ik weet niet hoeveel kilometer het is maar die weg is zo slecht dat we er wel 3 uur over gedaan hebben. Sommige stukken zijn verhard maar dat was vaak maar 200 meter. De rest is vol met losse stenen diepe kuilen met water en ook nog kronkelig. Maar het was de moeite waard al moest de auto er erg onder lijden. We zijn toen eerst bij een klein ressort blijven steken en daar ook was foto’s gemaakt. Toen ging het stort regenen maar er was genoeg schuil plaats. Daarna zijn we even bij Father Olivier langs geweest die ons heeft getrouwd. Hij is daar gestationeerd als priester. Hij is toen bij ons ingestapt en w zijn toen naar Heavens peak gereden waar wij een prachtig uitzicht over Maragusan hadden. We zijn maar niet te laat terug gereden want om 18:00 uur het echt donker. Weer die hobbel weg maar nu met regen. Heb een groot gedeelte kunnen filmen.

We wilden dit weekend naar Bohol met de speedferry maar alles was volgeboekt. Vliegen vanuit Davao was nog wel mogelijk maar was veel duurder. Dus dat doen we maar niet. En daar komt nog bij dat we 1 dag voor vertrek naar Manila terug zouden zijn dus bijne geen tijd om de koffers goed te pakken en afscheid te nemen. We gaan nu waarschijnlijk naar Pearl Island wat vlal bij Samal ligt. Dat word dan mijn laatste trip voor ik vertrek op 19 Mei.

• 15 Mei 2011 - 11:03

Mandy:

He paps!

Lijkt erop dat je toch nog beetje vakantie kan vieren he! Donderdag al weer terug, tijd vliegt echt! Wordt een zwaar afscheid daar... ben je eindelijk getrouwd, moet je alleen naar huis!!
    Geniet er nog ff van!

Xxx

• 15 Mei 2011 - 15:20

Jan Van Elk:

haha.Ja, dat word ff wennen. En als het tegen zit kan het wel november-december worden. De ambassade laat ook niets van zich horen. Zo zijn wij niet opgevoed, een belangrijk document sturen en dan niets van je laten horen. Weet je gelijk hoe de nederlandse overheid over de bevolking denkt. Schandalig zootje. We gaan proberen ze de 18e te bezoeken, ben ik toch in Manila. Ja, het was wel leuk daar maar de rit ernaar toe was erg ruw. Weten we gelijk hoe we aan die lekke band komen.( zie nieuw verhaal).XX