Weer thuis - Reisverslag uit Montevista, Filipijnen van Jan Elk - WaarBenJij.nu Weer thuis - Reisverslag uit Montevista, Filipijnen van Jan Elk - WaarBenJij.nu
VIP-Report

Weer thuis

Door: janvanelk

Blijf op de hoogte en volg Jan

10 Mei 2011 | Filipijnen, Montevista

Ja,het is erg mooi daar op Paradise Island Samal.En dan hebben wij maar een klein stukje gezien. Aan de andere kant schijnt het nog veel mooier te zijn met palmenstrand en blauwe zee.Maar daar waren we te laat voor weggegaan.We hopen nog 2 dagen naar Bohol te kunnen.Ze zijn ook nog van plan om met ons naar een bamboe bos te gaan deze week.Dat kan nu met de nieuwe aoto van pa,die is gister afgeleverd.Morgen ga ik er een stukje mee rijden.kunnen 10 mensen in.Vanmorgen waren wij in Davao al om 9 uur bij het gebouw van het National static office en toen we uit wilde stappen zei Boboy al, nou veel sucses.Toen we keken schrokken we wel,bekijk de foto's maar.niet normaal. Lyn zei, Enter de jungle of the NSO, en weg was ze.Ze kwam al snel terug met een formuliertje wat we moesten invullen. Verder zijn we niet gekomen.Het was zo heet dat we zeiden,laten we maar snel weg gaan.Boboy konden we niet bellen want die wat met de auto naar de garage voor een onderhouds beurt.Die was pas om 14:00 uur pas klaar.Dan maar een andere taxi genomen en naar Robinson mall gereden.Toen terug naar San Pedro om aangifte te doen voor mijn N97.Naar het politieburo gelopen en alles bleef plakken van de warmte.Binnengekomen ons verhaal gedaan en toen ging er een bewegen.Nou dat even werd bijna een uur.Praten over nederland en de politie. Toen lyn op een gegeven moment ging uitleggen hoe een bekeuring langs de rijksweg geint wordt, met zo'n modern pin apparaat keken ze hum ogen uit en een zei toen,Bij ons gaat dat anders daar steken we het in onze zak.Allemaal lachen daar. Maar ik dacht, hij spreekt de waarheid nog ook.haha.Toen zei ik tegen een,Ik vind je uniform wel erg mooi hoor,mag ik er een foto van maken.Ja, ik heb er van geleerd om zomaar met een camera te gaan zwaaien.Ja, natuurlijk zei hij en ging er helemaal voor zitten.Toen de andere groep sip stond te kijken,willen jullie ook op de foto? Ja, naturlijk.Vandaar 2 foto's.Toen het vooruitzicht om weer met die bus met al onze spullen terug te gaan, zag ik niet zitten.Zeg tegen Lyn, zal ik Boboy bellen, dat hij ons tot Tagum rijd en de rest met de nieuwe auto van Pa.goed idee.We moesten nog wachten tot 15:00 uur,want de auto was nog niet klaar.Uiteindelijk alles ingeladen en gezellig met de taxi terug.Kon ik ook nog een stukje filmen onderweg.

• 10 Mei 2011 - 17:56

Bas En Mon:

WELKOM THUIS
    MW EN HR VAN ELK

• 11 Mei 2011 - 02:05

Jan Van Elk:

Hoi. Bas en Monique. Ja we zijn weer thuis, maar niet in nederland.haha. Dat word volgende week de 19e. We gaan nu achter onze trouw certificaat aan. Ik zie dat ook al fout gaan. We hebben er al een opgestuurd naar de ambassade maar die had geen Red Ribbon en stempels.Dat hadden ze wel gevraagd.Zonder dat document word onze visumaanvraag niet verder behandeld en moet alles opnieuw aangevraagd worden. een vertraging van 3 maanden en 830 euro onkosten. Dus zo snel naar het gemeentehuis vragen hoe ver ze zijn.En dan een stukje toeren in de mitsubishi 4 wheel drive. Groeten. Jan & Lyn.