Makati Manila - Reisverslag uit Makati, Filipijnen van Jan Elk - WaarBenJij.nu Makati Manila - Reisverslag uit Makati, Filipijnen van Jan Elk - WaarBenJij.nu
VIP-Report

Makati Manila

Door: janvanelk

Blijf op de hoogte en volg Jan

26 April 2011 | Filipijnen, Makati

Dinsdag vroeg op om optijd bij de ambassade te zijn voor de MVV aanvraag.Het verkeer was weer chaotisch maar desondanks waren wij een uur eerder dan gepland.Eerst dan maar geld pinnen bij onze favorite Citibank 200 meter verderop.Dit is de enige bank die nog geen 200 p rekend voor elke transactie.Toen toch maar naar boven gegaan en ons aangemeld bij de bewaker die ons een volgnummer gaf.Omdat wij er waren ging na een uur of 2 de computer voor de visa's plat.Ik zei nog,zie je nou, wij zijn er weer.Uiteindelijk wij aan de beurt en ik was al blij dat ik het juiste formulier had ingevuld.Had in geval van nood ook nog een ander formulier bij mij maar daar wisten zij geen raad mee, was allemaal in het nederlands.Het enige wat ontbrak was het bewijs dat we getrouwd zijn, dat moeten we nog krijgen.Ik hoop dat het optijd komt want alles moet binnen 1 maand bij de visa dienst zijn.Zoniet kunnen we weer helemaal opnieuw beginnen en is er zeker een vertraging van 3 maanden te verwachten.Alles heeft nog zo,n 4 uur geduurd.Daarna wat gegeten want dat hadden we nog niet kunnen doen.Zo, en nu snel achter het laatste document aan.

• 26 April 2011 - 19:04

Urban:

Ha Jan en Lin,
    Hoop dat nou eindelijk eens alles verder gewoon goed gaat voor jullie.
    Sterkte en groetjes. Urban

• 26 April 2011 - 19:29

Arrianne:

Ja, het zal jullie eens meezitten. Hebben jullie dan niet een soort trouwboekje gekregen na jullie huwelijksvoltrekking?? Of is dat iets wat ze daar niet kennen.
    Eigenlijk raar dat je er nu zelf acheraan moet om te bewijzen dat jullie getrouwd zijn.
    Mooie foto's trouwens!!!

Jezus

• 26 April 2011 - 23:41

Bas En Mon:

oke ik begrijp het jullie zijngetrouwt maar ze willen bewijs zien of brgrijp ik het nog niet want jullie zijn ook aan het choppen voor trouwkleding of is dit weer voor als jullie in nederland zijn
    maar goed als het jullie maar lukt wat jullie allemaal willen en moeten regelen
    ik hoop dat het goed gaat en dat jullie gelukkig zijn
    tot gauw en de groetjes van bas en mon

• 27 April 2011 - 01:48

Jan Van Elk:

Ja, trouwboekje kennen ze hier niet zoals bij ons. Er waren wel documenten maar die moeten eerst opgestuurd worden naar de NSO (national static office) voor de legalisatie. En er moeten ook weer rode linten aan komen voordat ze mee naar nederland moeten. we zijn dus nog wel ff bezig. En we moeten ook nog een smak geld overmaken nar de IND anders gaan ze niet eens bewegen daar. Ja, Bas, we zijn getrouwd in het gemeentehuis maar ze hechten hier meer waarden aan een kerkelijk huwelijk en het staat wel zo netjes tegenover haar familie. Maar ze zijn hier wel erg fanatiek wat de kerk betreft, is gewoon eng soms. Voor de trouwkleding van de familie die meekomt wordt gezorgd, zit allemaal in het pakket van die CAP. Onze kleding hebben we laten maken in Davao en moeten we deze week gaan halen.

• 27 April 2011 - 22:30

Arrianne:

Kreeg een belangrijke brief van Visadienst ivm betaling van de MVV aanvraag.
    Kopie hiervan naar je G-mail gestuurd. Je hebt 3 weken de tijd om het geld over te maken.
    Hoop dat je papieren voor die tijd terug zijn van het NSO, even de boel opporren daar!!!
    Spreek je vrijdagmiddag misschien wel weer. Same time same place.

• 28 April 2011 - 15:23

Jan Van Elk:

Heb je bericht gezien en we gaan eraan werken. het hele gebeuren in manila komt nog in een verhaal. Groeten.