Dinsdag 19 April - Reisverslag uit Montevista, Filipijnen van Jan Elk - WaarBenJij.nu Dinsdag 19 April - Reisverslag uit Montevista, Filipijnen van Jan Elk - WaarBenJij.nu
VIP-Report

Dinsdag 19 April

Door: janvanelk

Blijf op de hoogte en volg Jan

20 April 2011 | Filipijnen, Montevista

Even snel een update.Dinsdag naar Tagum geweest om de receptie te bespreken bij de CAP.Is een bedrijfje wat goede zaken doet hier.Ze verzorgen complete trouwfeesten waar echt alles op en aan zit.Je complete trouwerij tot en met een video dvd en foto album van de hele dag.Zelfs al de kleding voor de bruid en gom, bruidsmeisjes.Taart van 4 verdiepingen.Dus dat duurde wel even voor wij daar weer weg waren met een samengesteld pakket waar wij nog wat aan moeten sleutelen.Ook de uitnodigingen worden verzorgd.Daarna vreselijke trek gekregen dus snel naar joliebee.toen nog naar de Grand mall hier waar ik mijn ogen heb laten testen en ook maar een bril besteld heb.Met van die multi focale glazen.Voor die prijs koop je in nederland nog geen montuur.Toen weer terug met de bus, maar er kwam geen aircon bus meer.Toen maar zo,n shuttle bus genomen waar van die schuifruiten in zitten en geen vering.Daar kwamen wij dus gaar uit,doen we niet meer.Weer keelpijn en een stijve nek van al die ramen die open stonden met 100km per uur.Zie je het al voor je.

• 20 April 2011 - 11:00

George:

Hallo Lyn en Jan.
    Van harte gefeliciteerd met jullie huwelijk. Fijn dat het allemaal goed gaat ondanks al die bureaucratie daar. Ik had al eerder jullie gefeliciteerd, maar vergeten een naam boven het schrijven te zetten, wordt terecht dan niet geplaatst.
    Leuke reisverslagen Jan en realistisch met het duiken in openriolen etc., witte mensen opgelicht in taxi’s haha (Stigmatisering en discriminatie is daar dus uitgevonden ! ) en onder curatele van “Elvis is live” in de huiskamer, Lachen. Mooie natuurfoto’s ook. Ik hoop dat de rest van de dagen ook goed verlopen.
    Lyn, sterkte met het uitzoeken van de mooiste trouwjapon.
    Jan, je moet niet zoveel zoenen, heb je ook geen keelpijn ! Tot ziens op Skype.
    Bye, George

• 20 April 2011 - 20:38

Mandy:

Welke van die jurken is nou van jou? :D

xxx

• 21 April 2011 - 05:26

Jan Van Elk:

Ha, Die is niet hier besteld maar in Davao. Wel jammer, hier zijn ze een stuk goedkoper. Misschien ook wel omdat ze mij zagen. Overigens was de woensdag niet zo geslaagd. We zouden geld gaan pinnen in Davao bij de Citybank. Daar hoef je niet steeds die 200 pesos bij elke transactie. Wij moeten de receptie en de vlucht naar Manila betalen. Ik moest zeker 4x pinnen omdat je hier niet zo,n groot bedrag kan pinnen, althans voor onse begrippen. Had ik nu eerst maar op internet gekeken want zelfs de taxi kom het niet vinden. Resultaat, Dure rit naar davao met de bus van bijna 4 uur,Grr. En pinnen bij BPI bank minus 200 pesos bij elke transactie. Ook nog voor een ticket naar Manila gekeken maar er waren nog 20 wachtende voor ons, vakantietijd. Dan snel maar terug met de bus, weer 4 uur hobbelen en waren half 10 thuis. Vandaag, Donderdag is bijna alles dicht voor pasen dus blijven we maar thuis om de invitatielijst te maken.

• 21 April 2011 - 16:11

Arrianne:

Hoi Jan en Lyn,
    Wat een kleuren in die trouwjurken, oke die oranje had wel passend geweest( haha)
    Zit nu op werk even sneaky te internetten.
    Hoop dat Lyn een mooie jurk heeft uitgekozen.
    Het is hier nu zes uur en nog steeds lekker warm buiten, moet nog tot elf uur PPPFFFF
    Morgen lekkker vrij, zal proberen of je er bent om even te skypen rond elf
    uur jouw tijd.

Liefs Jezus

• 23 April 2011 - 15:35

Henk En Hetty:

zag je vlinderdasje niet bij het stadshuis ceremony dus verwacht dat je die bij de kerk dienst en receptie draagt - daar past deze felblauwe jurk best mooi bij!

• 25 April 2011 - 06:39

Jan Van Elk:

Hallo allemaal. zit nu in een internet cafe in manila. Thuis werkt het niet meer. Moest hier de mvv papieren kopieren, waren niet compleet. Lyn heeft hier ook haar paspoort opgehaald en die wordt hier nu ook gekopieerd. Alle bladzijde en buiten kant. Morgen dus naar de ambassade om 10 uur voor de aanvraag, zijn we ook van dat gesleep af van al die documenten. Woensdag dan terug naar davao maar daar komen we laat aan. Dan gaat er geen bus meer naar montevista dus moeten we weer naar My hotel in davao. Dan donderdag ochtend naar montevista. Is die week ook bijna weer voorbij. Gaat nu weel snel. De receptie is bijna rond nu. Nu volgende week alleen de trouwkleding ophalen in davao.