Zaterdag in Montevista. - Reisverslag uit Montevista, Filipijnen van Jan Elk - WaarBenJij.nu Zaterdag in Montevista. - Reisverslag uit Montevista, Filipijnen van Jan Elk - WaarBenJij.nu
VIP-Report

Zaterdag in Montevista.

Door: janvanelk

Blijf op de hoogte en volg Jan

02 April 2011 | Filipijnen, Montevista

Zaterdag om 10 uur waker en ontbijt gemaakt. De rest was er om 6 uur al uit om de winkel in orde te maken voor de altijd drukke zaterdag. Er is dan ook markt die al om 7 uur begint en pal voor de deur staat tot de andere kant van het plein en de busterminal. Best wel groot. Ook de vleesverkoop van de familie begint al vroeg. Wij hebben het maar rustig aan gedaan en ze zeiden al , ga maar niet naar buiten want het is vreselijk druk en ook nog 36 graden. Die raad hebben we maar opgevolgd. In de middag ben ik begonnen om grootte stukken rundvlees in mooie repen te snijden om draadjesvlees te maken. Het was erg veel en paste maar net in de grootste pan. Hier kon ik niet alle kruiden krijgen en moest het dan ook zonder kruidnagel doen, erg jammer. Daarna zijn we toch nog de markt rond gegaan om wat foto’s te maken. Het leek soms wel of ze hier nog nooit een blanke gezien hebben. Vooral de kinderen vonden het leuk om met z’n allen te blijven staan en naar mij te kijken. Lyn kwam natuurlijk verschillende vrienden van vroeger tegen en dan werd er weer op los gebabbeld. Geen wonder dat ik er niets van verstaat omdat ze hier visayan spreken en dat klinkt heel anders dan tagalog. Nog wat fruit gekocht en toen maar weer terug naar het vlees wat nog op stond en het vlees uitgeprobeerd. Ze vonden het uiteindelijk erg lekker al vond ikzelf het vlees erg mager waardoor het snel droog werd. Toen nog een paar van die heerlijke kleine banaantjes en manga verorberd. Zo krijg je ze niet bij ons in Nederland.

• 02 April 2011 - 20:39

Mandy:

Almedilla slijterij??? Kan ze hier niet franchisen? Hehe. Wel erg indrukwekkend alle foto's. Haha, een zootje ook overal. Erg hygienisch ligt het eten er ook niet bij :P
    Maaar die kruidnagel heb ik hier nog staan hahahahaa!!! Door jullie overgewicht.... en ook nog de viskruiden!! Hebben??? :D
    Wanneer is nou de grote dag?? Je hebt nog maar een ruime maand he..!!

Liefss xx

• 03 April 2011 - 06:48

Jan Van Elk:

Ja, wij al zoeken hier. Heb hier nog geen kruidnagel gezien, wel gek. Die vis is gedroogd.Maandag gaan wij naar Nabunturan gemeente huis om het aan te vragen. Zal mij benieuwen wat er nu weer gebeurd. Daarna 10 dagen wachten. kunnen we mooi dingen regelen. is weer erg warm hier. groeten. XX