Was weer een drukke dag. - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van Jan Elk - WaarBenJij.nu Was weer een drukke dag. - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van Jan Elk - WaarBenJij.nu
VIP-Report

Was weer een drukke dag.

Door: janvanelk

Blijf op de hoogte en volg Jan

30 Maart 2011 | Filipijnen, Manilla

Woensdag eerst maar naar een immigratie kantoor geweest om mijn visum te verlengen met 38 dagen. We zouden dat eigenlijk in Davao dan maar we vliegen pas donderdag omdat het nogal in prijs uitmaakt. En op donderdag loopt het 21 dagen visum af en dat is vragen om problemen dus vandaag gedaan. Eigenlijk waren we aan de late kant omdat ik ineens bedacht dat ze wel eens om het vliegticket konden vragen.
Roxas boulevard hoek San Luis street moeten we zijn. Was op loopafstand van het oude DFA gebouw. Wij naar binnen. Een bewaker vroeg wat we kwamen doen. Lyn deed het woord. Moesten we eerst kopieën van het paspoort laten maken in een straat verderop want daar had ik even niet aan gedacht. En het was erg warm. Uiteindelijk het hokje gevonden waar de machine stond en de kopieën gemaakt en weer snel terug.
Toen daar een gigantisch formulier ingevuld waar ik eerst niet uit kwam. Weer aan de bewaker vragen. Nou, dan maar zitten wachten daar, was lekker koel binnen en er stond een tv aan waar het beeld mij aan een 3D film deed denken maar dan zonder die bril. Gezichten hadden 3 neuzen. Niet naar kijken, programma’s zijn hier erg slecht in er wordt meestal erg veel geschreeuwd. Om gek van te worden. Ineens gingen de lichten uit en de rolgordijnen omlaag. Wat is dit?, Lunch time, you can come back later sir. Nou wij dan maar terug gelopen naar Jolibee om dan ook maar wat te eten. Half twee weer open en wij naar binnen, zegt die bewaker ineens tegen ons dat het wat langer duurt omdat de persoon die moest tekenen er nog niet was. 3 uur was het dan klaar en de schrik kwam toen we de rekening zagen. 3000 peso’s moesten we betalen. Op hun site staat een veel lager bedrag, iets van 1000 peso’s. Ook bij navraag daar konden we er niets aan veranderen. Er zit dan wel 500 extra bij voor expres, is gelijk meenemen.
Daarna zijn we met een soort van kamikaze taxi naar China town gereden. De chauffeur zat aan een stuk te praten. Dat we daar geen brokken mee gehad hebben is een wonder. Daar hebben we uiteindelijk onze trouwringen gekocht en wat andere dingen. Dat ging ook niet zonder slag of stoot. Pffff
Ik vond het wel leuk daar, al die Chinese winkeltjes. Bekijk de foto’s maar. Ook daar weer voorzichtig moeten zijn met foto’s maken. Toen toch maar met de trein terug, is een stuk goedkoper dan die taxi.
Toen eerst nog maar wat gegeten en dat was maar goed ook. Toen we terug waren en water wilde gebruiken kwam er niets uit, geen water. En nu dit verhaal af is nog geen water punyeta.
Dan maar een paar flessen beneden kopen. O, hoor net dat er morgen om 9 uur weer water is.Leidingen worden gespoeld.
Donderdag zal je dus niks van ons horen want dan vliegen we naar Davao. Is pas om 3 uur in de middag maar we hebben nog genoeg te doen. Groeten.

• 02 April 2011 - 20:24

Mandy:

Eindelijk ringen gekocht!!! Waarom hebbie daar geen foto van???? :D
    Wel een zootje daar in China town zeg.

xxxx