Nederlandse Ambassade - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van Jan Elk - WaarBenJij.nu Nederlandse Ambassade - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van Jan Elk - WaarBenJij.nu
VIP-Report

Nederlandse Ambassade

Door: janvanelk

Blijf op de hoogte en volg Jan

22 Maart 2011 | Filipijnen, Manilla

Dinsdag. Als je nu denk dat je alles wel gehad hebt, nou, echt niet dus. Wij hadden besloten om dinsdag vroeg op pad te gaan om eerst naar de Ned. Ambassade te gaan om mijn Legal capacity to marriage te halen omdat we alle documenten er nu voor hebben en dan daarna nog even terug naar DFA om te vragen of het paspoort al klaar is. Wij onderweg, eerste taxi die voor het appartement stopte genomen. Waar die vent zijn rijbewijs gekocht had weet ik niet maar hij trapte steeds maar even op het gas om het vervolgens weer los te laten en dan binnen de seconden. Leek wel of je op een paard zat. Ik dacht bij mijzelf, als wij zo naar Makati moeten ben ik benieuwd of alles heel blijft. En wat denk je, ja hoor, vlak bij Paseo de Roxas waar de ambasade is Beng, zaten we tegen een ander taxi. Iedereen kijken, verkeer plat, en wij moesten eruit omdat de schade geregeld moest worden. Viel mij nog mee dat ze elkaar nog konden vinden in die verkeerschaos. Had geen goed gevoel meer over de rest van de dag. Na 1 km gelopen te hebben in de hitte kwamen wij aan bij het gebouw Equitable bank tower, en dat was het, om naar de 26e etage te gaan na inschrijving en een badge. Zegt een van die bewakers tegen ons met een lach, It’s an disasters day you will experience. Nou dat wist ik al. Wat bleek, de lift ging maar tot de 17e en de rest moesten gaan lopen via zo’n smalle brand trap tot de 26e . Daar was niemand blij mee in die hitte. Hijgend als een paard boven gekomen formulier invullen en een bonnetje trekken net als bij de visboer. Bonnetjes kwamen trouwens uit Katwijk, niet te geloven. Wij aan de buurt na 1,5 uur. Moesten we het kamertje in waar donderdag het examen is. Documenten door zo,n schuifluik gegeven. Wat denk je na 15 minuten kijken. Blijkt de naam van haar moeder op een van de formulieren anders gespeld te zijn, had ik zelfs niet gezien. We konden mooi weer onverrichte zaken terug met de mededeling maar snel weer naar het National static Office te gaan om een nieuwe te gaan halen. We zijn er nog niet, de dag was nog niet om. Ik zei, eerst nu maar naar de DFA om te kijken voor het paspoort. Denk dat we daar ook weer 2 uur bij de Mac hebben gewacht en toen ze terug kwam geen goed nieuws. Geen paspoort op tijd. We hadden nog een laatste optie die ze mij op de ambassade vertelde toen ik daar zei dat wij problemen met een geldig paspoort hadden. Als ze een ander geldig identiteitsbewijs had mocht dat ook. Het was denk ik al na 3 uur toen ik zei, dit is de laatste kans om je examen te doen. Nu komt er een nieuwe instantie bij, de rest was nog niet genoeg. Het PRC Professional Regulation Commission, daar moeten we als een speer heen. We hadden al ervaring met 4uur kantoren dicht. Want Lyn haar beroeps licentie was ook verlopen en die konden we nog net vandaag laten vernieuwen. Wij weer als en speer taxi genomen. Toen een jeepney en nog zo’n fiets met zijspan. Die laatste was niet geheel ongevaarlijk want die vent perste steeds dar gammele ding tussen de rijdende auto’s,Pfff. Nog een stukje lopen in een gebied waar je ogen in je achterhoofd moet hebben. Uiteindelijk na veel gepraat en geregel moeten we morgen om 9 uur daar zijn om formulieren in te vullen en met een versnelde procedure die ook meer kost,Dan is het om 11 uur klaar.
Ik moet het nog zien na een dag als vandaag.

  • 22 Maart 2011 - 20:32

    Urbanus:

    Jezus Jan, kunnen jullie niet gewoon ff trouwen?
    waarom geen kaaskop, is veredel makkelijker joh, gewoon in kattek op het stadhuis
    In 10 minuutjes klaar haha aha
    Succes Jan en aan lin ook.
    Sterkte en succes verder

  • 23 Maart 2011 - 06:13

    Mandy:

    Hahahaha, dus de 24e moeten jullie weer die trappen op!!! Kom je misschien als een slankie 60-jarige terug :D Je hebt trouwens nog 3 dagen om een cadeautje voor me te bestellen hahahaha ;) Zou het trouwens fijn vinden als je een keer een verhaaltje met goed nieuws hebt :D Ik ga duimen voor jullie!!!!

    Liefssssss!!

  • 23 Maart 2011 - 08:33

    Jan Van Elk:

    Nou, het enige goede nieuws is dat ze nu een geldig nieuwe ID heeft. ging ook niet zo maar.
    We hopen nu dat de ambassade haar toelaat tot het examen. Ze is ziek van al die uitlaatgassen en kan bijna niet praten. Komt nu niet goed uit. Zo, Urban is ook weer onder zijn steen vandaan gekropen,haha 14 dagen verloren tijd hier, zo lijkt nu.Doei.

  • 23 Maart 2011 - 15:03

    Jan Van Elk:

    Nog even het proefexamen gedaan zonder fotoboek. Helemaal goed, maar een paar fout.

  • 12 Oktober 2017 - 15:12

    Hans Van Emden:

    eindhoven 12-10-2017

    beste jan
    ik heb ongeveer het zelfde mee ge maak, je wordt van kasje naar de muur gestuurd,en de ned ambasade maak ook fouten ,oa een huwelijks acte moet gelegaliseerd zijn voor dat je in nederland het huwelijk
    kan laten registreren ,ik heb mee ge maak dat mijn huwelijks acte gelegaliseerd was door de ambasade
    en dat mijn ex vrouw nog gehuwd was in de phillipijnen,niets is zeker in de phillipijnen

    groetjes hansvan emden

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Filipijnen, Manilla

Reis naar Filipijnen

Recente Reisverslagen:

24 Januari 2014

De vlucht en de aankomst in Montevista

26 December 2013

Naar Montevista

03 Juni 2011

Bericht uit Manila

24 Mei 2011

Thuis

20 Mei 2011

Terug in Katwijk
VIP-member
Jan

Diwanag festival Montevista 2018

Actief sinds 30 Dec. 2010
Verslag gelezen: 407
Totaal aantal bezoekers 33272

Voorgaande reizen:

01 December 2023 - 12 Januari 2024

Familie bezoek Montevista Davao d Oro. Filipijnen.

10 Maart 2011 - 19 Mei 2011

Reis naar Filipijnen

Landen bezocht: