Zondag en erg warm - Reisverslag uit Montevista, Filipijnen van Jan Elk - WaarBenJij.nu Zondag en erg warm - Reisverslag uit Montevista, Filipijnen van Jan Elk - WaarBenJij.nu

Zondag en erg warm

Door: janvanelk

Blijf op de hoogte en volg Jan

10 April 2011 | Filipijnen, Montevista

Zijn vandaag naar de varkenshouderij van Lyn haar vader geweest. Is niet zover van het huis. Was leuk om te zien en er waren ook kleintjes geboren verleden week. Ook nog wat geholpen met het schoonspuiten van de verblijven. Ziet er wel anders uit dan in Nederland. Als het goed is gaan we ook nog ergens anders kijken vandaag maar dat is nog niet zeker vanwege de warmte. Ik wil nog wel gemakkelijk buiten lopen met dit weer maar je ziet ze toch wel kijken zo van, die is gek. Mag van mijn asawa niet in de zon voor mijn bloeddruk. Haha. De Zaterdag ontbreekt, hebben we niets gedaan om te vermelden.

Hier nog een vervolg van de rest van de dag. We zijn nog naar een gebied gereden Sinto Tres en New Visayas met een kleine truck van Pa waar geen voorruit in zat. Moet nog gemaakt worden maar we hadden hem nodig om naar 2 stukken land te gaan kijken van de familie. Daarvoor moesten we een paar erg smalle en hobbelige weggetjes nemen maar dat vond ik niet erg. Had een leuke middag. We hebben daar nog een stukje geklommen om een mooi overzicht te krijgen van hun stuk grond. Er staan verschillende Bomen en planten op zoals Falcata tree om papier van te maken, Cacao, coconut en nog veel meer. Kwam daar ook eindelijk mijn eerste duizendpoot tegen. Maar nog geen slangen gezien en toen ik ging zoeken werden ze niet blijer. Haha. Toen een stukje terug gereden naar een stuk grond van een zus waar ook een huisje bij staat waar een familie woont die voor ze werkt. We werden ontvangen door hondengeblaf en gekwispel. Daar waren ook een aantal varkens gehuisvest en er liepen ook genoeg kippen los. Daar nog een poosje op een soort terras op palen gezeten met de hele familie en verse bananen zo uit het woud gegeten. Die waren erg lekker. Het was al 18:00 uur geweest en donker toen we huiswaarts gingen. Was erg leuk het laatste stukje van de dag.

• 10 April 2011 - 10:19

Bas En Monique:

he jan en lyn
    de ringen staan er goed op hoor
    niet werken hoor in je regelvakantie heb je een dagje vrij efe geen papieren ga je varkenshokken schoonspuiten grapje
    gr bas monique

• 11 April 2011 - 07:08

Jan Van Elk:

Heb nog een vervolg van de zondag geplaatst met wat foto's. Vandaag nog even bij de dokter geweest voor mijn bloeddruk. Die is weer wat gezakt. We hebben misschien het plan om vanmiddag nog naar Davao te gaan en dan daar 1 nacht te blijven zodat wij dinsdag meer tijd hebben om kleding te bekijken. Dinsdag avond dan weer meer nieuws. Woensdag hebben wij een afspraak met de pastoor in Tagum. Goei.

• 12 April 2011 - 14:26

Urban:

Typisch weer als Jan in Filepijnen is.:
    Nederlander verdacht van cybersekshandel op Filipijnen

Door Wilbert de Vries, dinsdag 12 april 2011 09:19, views: 9.861

De Filipijnse autoriteiten zijn op zoek naar een man met de Nederlandse nationaliteit en zijn Filipijnse vrouw. De voortvluchtige man wordt ervan verdacht vrouwen en mannen te hebben gedwongen om mee te werken aan cyberseksvoorstellingen.

• 13 April 2011 - 12:16

Jan Van Elk:

hahahha. Hebben ze die nog niet te pakken, zochten ze verleden jaar ook al.