Vandaag niet veel kunnen doen - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van Jan Elk - WaarBenJij.nu Vandaag niet veel kunnen doen - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van Jan Elk - WaarBenJij.nu

Vandaag niet veel kunnen doen

Door: janvanelk

Blijf op de hoogte en volg Jan

16 Maart 2011 | Filipijnen, Manilla

Vandaag,Woensdag zijn we overdag niet weggeweest.Alleen Pa en Novie zijn bij de DHL langsgeweest om belangrijke post van onze advocaat hier te versturen maar dat doen ze niet zomaar.De envelope moet eerst door 5 personen getekend worden en komen er rode linten op. Dan kan het pas naar buitenlandse zaken hier.Dat gaan wij morgen maar doen want vandaag kwam het er niet van.Het blijkt dus dat de paspoort machine's in het nieuwe gebouw bij de DFA niet goed werken en daarom het paspoort van Lyn niet optijd klaar is voor het examen volgende week.Vandaar dat wij een advocaat hebben ingeschakeld die voor ons een brief met allemaal zegels heeft opgesteld voor de ambassada hier.Toen wij met z,n vieren naar de DFA gingen de 14e mocht alleen Lyn naar binnen en wij zijn blijven wachten bij de tegenover gelegen MacDonnelds. Daar hoef ik dus de komende jaren niet meer heen want we hebben 7 uren zitten wachen voordat ze er weer uit kwam.Helemaal doodvermoeid en hongerig.Wat er daarna allemaal is gebeurd sla ik hier maar even over.Geen paspoort dus.Werk van maanden voorbereiding naar de klote.Ben dus nu al de hele week dingen aan het regelen hier in Manila.Zelf kan ik dan niet overal mee naartoe omdat als het op betalen aankomt de prijs dubbel omhoog gaat,zo werkt dat hier.We hopen toch nog maar op een goede afloop.

• 16 Maart 2011 - 18:50

Henry:

Veel succes verder Jan!
    Goei!

• 16 Maart 2011 - 21:43

Monique En Bas:

ben je al wat opgeknapt we hopen wel want ziek dingen regelen dat kan echt niet.
    geniet als je niks hoef te regelen en heel veel sterkte met al de dingen die je moet regelen
    enne je dochter heeft gelijk die witte sokken kunnen echt niet.
    groetjes aan lyn en blijf goed opletten en geniet van alles
    gr bas en monique

• 16 Maart 2011 - 21:50

Maup En Janny:

Hallo Jan en Lyn,
    Het zijn spannende tijden voor jullie. We hopen dat het goed komt met het paspoort van Lyn, zodat ze toch haar examen kan doen. We wensen jullie veel sterkte toe met van alles. Het was leuk om de foto's te bekijken. Lyn lijkt op haar vader, als je hen zo naast elkaar ziet. Geniet van alle mooie dingen om je heen en veel groetjes van ons.

Janny en Maup

• 16 Maart 2011 - 23:59

Megan:

Hooooi pap!

Goed om te horen en zien dat alles goed gaat daar!!
    Schrok wel even hoor toen ik alles op t nieuws hoorde
    over Japan! maar gelukkig heb je er niks van gemerkt.
    Hele leuke foto's ook, maar wacht natuurlijk op meeer!
    Succes verder, hoop dat alles goed komt en de groetjes daar!

Kuss xx

• 17 Maart 2011 - 01:38

Jan Van Elk:

Bedankt voor de reacties. Ja, we lopen hier behoorlijk gestrest rond en de vervuiling van de lucht doet ook niet goed voor je hoest.Zelfs Lyn krijgt er nu last van. En Pa is ook bij ons en die moet terug naar Montevista want het werk gaat daar ook door dus die gaan we morgen naar het vliegveld brengen. Straks eerst naar het Regional Trial Court voor verificatie van handtekening van de advocaat. Groeten weer.

• 17 Maart 2011 - 11:58

René En Nora Ranti:

Hallo Jan, wij zijn deze morgen pas terug gekomen. Hebben een geweldige vakantie achter de rug.
    Wij hebben nieuwe Hawaiian blouses laten maken. Heel mooi. Zwart met witte grote Hibiscus bloemen. Mooi op een witte pantalon.

Wij hebben net je verslag gelezen en leven heel erg met je mee. Zo gaat dan in die landen.
    Houdt de moed er maar in. Hopen toch dat jullie alsnog alles kunnen regelen en afsluiten met een mooie vakantie.

Tot horens en groetjes aan Lin.
    René en Nora

ps. misschien kunnen wij ook via Skype kontakt houden.