Welkom! and Aloha - Reisverslag uit Montevista, Filipijnen van Jan Elk - WaarBenJij.nu Welkom! and Aloha - Reisverslag uit Montevista, Filipijnen van Jan Elk - WaarBenJij.nu

Welkom! and Aloha

Door: janvanelk

Blijf op de hoogte en volg Jan

05 Maart 2011 | Filipijnen, Montevista

Zo,Het gaat erom spannen.Nog enkele dagen en ik vertrek naar het verre Filipijnen.Zo,n 13 uur vliegen met 1 tussenlanding in Singapore.

Vandaag, Vrijdagavond toch maar alvast begonnen met het inpakken van onze koffers.Neem maar niet teveel mee,kan ik daar nog kleding kopen.
Zo.het is nu woensdagavond en heb het wel gehad met de koffers om rond de 20 kilo te blijven.Dat valt nog niet mee.moest toch het een -en-ander eruit laten.Morgen vroeg op Schiphol zijn voor de incheck.Het vervolg zal wel vanuit Manila komen.

Hallo allemaal.Eindelijk verbinding hier in Manila.Apartement waar wij nu zitten heetf geen internet.Er zit wel een internetcafe op de 3e verdieping maar daar wil je ook niet zitten tussen 15 tieners die spelletjes spelen,haha.Dat de reis voorspoedig ging kan ik nu niet zeggen.Het begon al met de koffers die toch nog te zwaar waren en moesten tussen de menigte ze open maken en wat verdelen tussen de handbaggage en de koffers.Gelukkig heeft Mandy erbij geholpen,dank daarvoor.Wat er toen volgde zal ik hiet maar niet vermelden.dat vertel ik later wil bij terugkomst.Denk wel dat ik er een week korter door leef.haha.Een ander probeem was dat ik al een beetje ziek wegging, soort van voorholte ontsteking denk ik wat ik had de hele reis, zo,n 13 uur een knallende koppijn en een giga kriebelhoest,wat een combi zeg.Zelfs nu nog hoest ik de hele tent wakker. En dan die rampmelding uit Japan.Het gekke was dat ik het van mijn dochter via de gsm vanuit holland moest horen.Wij waren in een grootte shopping mall en daar was niets te merken.Dus wij daar aan een bewaker gevraagt of hij wat gehoord had, en dat had hij wel maar het was denk ik niet ernstig genoeg op dat moment.Uiteindelijk is er toch een alarm uitgegaan maar wij zitten aan de baaikant west van Manila en het stuk land oostelijk daarvan is nog bijna 14 uur rijden met de auto.

Wat wel erg leuk is,is dat mijn schoonvader voor het eerst in zijn leven naar het vliegveld is gekomen om ons op te halen en hij is nog steeds hier in het apartement en gaat morgen terug naar Montevista. Hij geniet er van,vooral van een prachtige muziek fontein met veel lazergeweld en een leuke show bij Manilabay.Morgen de eerste afspraak bij de DFA voor een nieuw paspoort.Zo Voor vandaag even genoeg.
Groeten aan alle vrienden en familie en collega,s. bedankt voor de berichtjes.

  • 09 Maart 2011 - 17:38

    Hoi! :

    Hallo wereldreizigers! Nu gaat het er echt om spannen! Hele goede reis gewenst en heel veel succes! En Jan, je hebt echt alles bij je. Dat kan bijna niet anders!
    Dikke kus van Car

  • 09 Maart 2011 - 18:47

    Jan Van Elk:

    haha, Zo net weer terug van LUMC. wezen eten met een collega.
    Ja, morgenochtend om 10:40uur gaan wij vertrekken.Als ik nu nog ducumenten mis weet ik het ook niet meer We leggen nu de laatste hand aan de koffers. Hou je wel op de hoogte. Bedankt, Groeten.

  • 10 Maart 2011 - 08:39

    Piet Bijl:

    Hallo Jan,
    Een voorspoedige reis gewenst!
    Groeten,
    Piet

  • 11 Maart 2011 - 09:24

    Arrianne En Arjen:

    Hoi Jan en Lyn,

    We hopen dat jullie veilig aangekomen zijn. Het nieuws staat vol van de aardbeving in Japan en een op hande zijnde tsunami ook voor de Filipijnen. We hopen dat jullie droge voeten houden,
    laat even weten hoe het er bij jullie voor staat.

    Veel liefs Arrianne


  • 13 Maart 2011 - 16:14

    Yasmine Broeders:

    Hoi Jan,

    Goed te horen dat je veilig in de Filipijnen bent aangekomen! Tja, en nu komt al het spannende. Je dacht dat je hier veel werk had, peuleschilletjes waren dat! Heel veel plezier en we zien elkaar weer over een tijdje. We houden de boel hier in leven voor je.

    Geniet ervan, het is vakantie. Groetjes aan je vriendin.

    Greetz,
    Yazzebel

  • 13 Maart 2011 - 16:27

    Mandy:

    Hey pap!!

    Wat een kort verhaal zeg ;) Meer meer meeeeer!!!
    Ben blij dat jullie allebei heelhuids zijn aangekomen! Was even stressen op Schiphol! En natuurlijk ook toen jullie in Manila waren. Was me even helemaal kapot geschrokken met die tsunami.
    Maar succes met wat jullie moeten doen... en we horen wanneer de grote dag is!! Zal me best doen je groene troep in huis levend te houden :P Heel veel plezier en heeeeel veel foto's maken!! Groetjes aan de family daar!

    Liefsss xxxx Mandy

  • 15 Maart 2011 - 07:53

    Mandy:

    Papsiee :)

    Wat een leuke foto's!! Hahahahaa, maar die sokken in je slippers kunnen echt niet hoor ;) Mooi dat aquarium, inderdaad beter dan Sealife hehe. Erg leukkk!!!! Meeeeeer foto's!!

    Xxxxxxx

  • 15 Maart 2011 - 08:07

    Jan Van Elk:

    haha.Dat wist ik wel dat daar reactie op kwam. We hadden 2 dagen terug mooie witte schoenen voor de band gezien maar ik had toen geen sokken aan. Vandaar, want we wilde daar weer kijken alleen kwam er niks van.had ze ook op zak kunnen bewaren.

  • 15 Maart 2011 - 18:24

    Sjors:

    Hey tuinkabouter en lynn

    Je moet wat meer vertellen in de plaats van in de zon zitten
    Veel plezier daar
    En ik kwam gister omatje nog tegen en ze mis je nu al

    groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Filipijnen, Montevista

Reis naar Filipijnen

Recente Reisverslagen:

24 Januari 2014

De vlucht en de aankomst in Montevista

26 December 2013

Naar Montevista

03 Juni 2011

Bericht uit Manila

24 Mei 2011

Thuis

20 Mei 2011

Terug in Katwijk
Jan

Diwanag festival Montevista 2018

Actief sinds 30 Dec. 2010
Verslag gelezen: 109
Totaal aantal bezoekers 33170

Voorgaande reizen:

01 December 2023 - 12 Januari 2024

Familie bezoek Montevista Davao d Oro. Filipijnen.

10 Maart 2011 - 19 Mei 2011

Reis naar Filipijnen

Landen bezocht: